Vi samler på glade kunder

Dem og deres erfaringer kan du læse meget mere om her på siden

Hvis du er på markedet efter en bil, og har spørgsmål eller brug for rådgivning hertil, så læs gerne med, når vi deler ud af oplevelser og gode råd fra købsprocessen.

(Psst… Du kan oså hoppe ned i bunden, og komme direkte til Roberts Hjørne 😉)

Hvis du gerne vil holdes opdateret på vores råd og udvikling af branchen, så tilmeld dig vores nyhedsbrev her.

Jeannes’s oplevelser med Auto Mobil

Jeanne har hentet sin nye Mercedes Sprinter, og vi synes at den klæ’r hende.

Hvis du overvejer at købe en specialindrettet bil, og er nysgerrig på processen, så læs med her om Jeannes oplevelse af Auto Mobil:

Hvordan har dit forløb med Auto Mobil hjulpet dig i afprøvningsprocessen?
“Robert (Konsulent) har hjulpet hele vejen, også med forberedelse”.

Hvorfor valgte du Auto Mobil?
“Jeg har altid været glad for Robert Nielsen (Konsulent) og Gert Fagerland (Driftsleder) lige siden jeg har været på biljagt, de udgør den gode service”

Hvad bliver den første køretur?
“Ned og købe et bur til hunden”. Vi er glade for at bilen kan skabe køreglæde både for Jeanne og hund 😀🐕‍🦺

Har du været glad for Konsulenten Robert?
“Robert skal have klap på skulderen” og “Gert havde styr på monteringen af fjernbetjening til fastspænding af kørestol. Det var god rådgivning”.

Vil du bruge os næste gang du skal købe bil?
“Robert har været pissegod”.

Vi siger tusind tak for de fine ord, og ønsker god tur på vejene.
Hvis du læser dette, og tænker at du gerne vil have samme rådgivning som Jeanne har fået, så skriv gerne direkte til Robert på rn@auto-mobil.dk eller ring til os på tlf. 4444 1717.

handicapbil handicapbus Auto Mobil

Kamager en trofast lejekunde gennem flere år

Auto Mobil startede i 2015 og dengang var det primært salg af brugte biler samt udlejning af handicapbusser, som vi brugte tiden på.

Nu er der gået en del år, og firmaet er vokset og vi bygger i dag nye biler i vores afdelinger i både Vorbasse og Greve.
 
Udlejning tilbyder vi stadig og det er vigtigt at have den mulighed, hvis man ikke får bevilget en bil eller når en institution skal på tur.
Derfor er det helt fantastisk når vi nu kan udleverere ny bil til en trofast udlejningskunde Kamager, der har lejet bil gennem alle årene og nu har valgt at købe en ny bil hos.
 
“Kamager er et botilbud oprettet efter Servicelovens §108, bor der 40 mennesker i alderen 21-71 år, som har forskellige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser og andre diagnoser som for eksempel autismespektrumsforstyrrelser, OCD, Tourettes og Downs syndrom.”
 
Kilde: https://www.densocialevirksomhed.dk/kamager/Sider/default.aspx
 
Stig fra Kamager har gennem alle årene  været vores kontaktperson og har booket biler hos os siden 2016 og i år er ingen undtagelse bortset fra at de denne gang også har købt en helt ny Ford Tourneo med Drive-IN løsningen. 

Fra udlejningskunde til bilejer

Ejner er anden af vores udlejningskunder, der i de sidste par år har benyttet sig af www.handidrive.dk til at booke en handicapbil til ham og konen.

Nu har de valgt at hive teltpløkkerne op fra Amager og flytter til Esbjerg for at komme nærmere familen i det vestjyske.

I den forbindelse har de valgt at gå fra at være billejer til bilejer og valget af en Ford Tourneo Connect er en fantastisk løsning, hvis man både ønsker en mindre handicapbil samt en masse luksus.

Ejner udtaler selv at det har været godt at kunne leje en bil og at han flere gange er blevet stoppet på gaden for at høre, hvor han har bilen fra. Her har han på bedste vis henvist til Handidrive eller som Ejner selv siger

“hvis man ikke kan finde ud af at booke online, så skal man jo bare ringe og få hjælp til det”

Enhver købsproces er forskellig. Der er ingen råd som er one-size-fits-all. Vi bestræber os på at dele ud af vores viden, for at gøre din købsproces nemmere.

Hvis du har et ønske om at lære mere, så udfyld formularen til højre eller ring til vores kompetente konsulenter i dag på tlf. 4444 1717. Du kan kontakte os på email:

info@auto-mobill.dk

 

4 + 2 =

handicapbil handicapbus Auto Mobil konsulent

Roberts hjørne

3 hurtige til vores konsulent Robert

– Kan man få hjælp til at ansøge bevilling?

Ja, det kan man godt. Interesseorganisationer som Ulykkespatient Foreningen har en fin guide til dette. Hvis man ønsker sig mere personlig guide, så kan man altid henvende sig til vores erfarne konsulenter (som kan guide dig uden om eventuelle udfordringer). Vi har mange års erfaring at dele ud af”.

På vores side Nyttig information, har vi samlet en del links til interesseorganisationer, som kan være brugbar for dig som køber.

 

– Bestemmer kommunen hvilken bil jeg skal købe, eller kan jeg få indflydelse på mærke og model?

Du vil altid kunne få indflydelse på valg af bil. Kriteriet er at bilen holder sig inde for kommunens egnethedsvurdering”. En Ferrari kan vælges over Suzuki, såfremt at man har fået en bevilling, og kan finansiere merværdien selv. Her skal man altså være meget opmærksom på egenbetaling og egnethed.

Du kan se vores katalog over biler til salg her.

– Hvis jeg siger ja til en samtale og rådgivning hos Auto Mobil, er jeg så forpligtet til at vælge dem når jeg skal købe bil?

Nej, samtale og rådgivning hos Auto Mobil vil altid være uformel og uden binding. Du har altid frit leverandørvalg, og kan frit vælge leverandør på trods af kommunens anbefaling. Hvis du er i tvivl kan du kontakte tlf. 4444 1717.

Du kan se vores kontakt info her.

Det frie leverandørvalg 

De fleste, der får bevilget eller genbevilget en ny handicapbil eller specialindretning er ikke oplyste nok om at man har som borger et frit leverandørvalg.

Hvis man har været til afprøvning hos en opbygger, så er det ikke nødvendigvis her man er “tvunget” til at bestille sin nye bil eller indetning. Kommunerne kan godt have indkøbs eller udbudsaftaler, men er en anden opbygger villig til at matche deres priser eller indgår man aftale om en totalhandel, så står man frit for at vælge selv hvem, der bygger bilen. Dette et med til at sikre at man kan komme dert sted, hvor man føler sig hørt og bedst behandlet.

Mange får den opfattelse af at det sted man har været til afprøvning er det sted man skal handle og det er ikke tilfældet. I lovgivningen sikres borger af det frie leverandørvalg.

Vi står derfor altid klar til at hjælpe og rådgive folk, som har været til afprøvning andre steder end hos os.

Vi bygger bilen sammen med dig!

 
Når vi får en bil ind, der skal  startes op med en opbygning, så forsøger vi at inddrage borger / kunde mest muligt. Det kan vi gøre da vi opbygger bilerne lokalt i vores afdelinger og derfor er det også den som bygger bilen der er med til opstartsmødet inden bilen påbegyndes.
 
Mange gange går der lang tid imellem afprøvning, slutseddel og opstart så derfor, kan der sagtens være nogle behov, der har ændret sig undervejs.
 
Vi tilbyder dette uanset om det er en stor eller en lille opbygnig. På denne måde kan vi sikre os at alt er som det skal være når bilen afleveres. 

Borgers indflydelse på bilvalg

Ved de fleste afprøvninger af handicapbil, vil borgeren befinde sig i et limbo mellem det glædelige af at nogen vil hjælpe dem og det mere triste i at måtte indrømme, at der er noget, som de ikke kan og derfor har brug for en special bygget bil.

Der vil være store psykiske overvejelser for de fleste mennesker. Her er det helt afgørende, at borgeren føler at have medindflydelse på valget af bil. Dette kan nogen gange være vanskeligt i forhold til den faglige vurdering, som skal finde sted, samt de angivne regler i bilbekendtgørelsen. Vores erfaring fortæller os at medindflydelse på bilvalget, kan være lige så vigtigt, som den faglige vurdering for at valget bliver det rigtige.

Derfor gør vi os meget umage med at give denne medindflydelse i vores anbefaling af bil.